Jak zvýšit produktivitu v podnikání: udržujte prázdný inbox
Podívejte se do vaší emailové schránky - kolik emailů máte v hlavním složce doručené pošty? 100, 500 nebo více než tisíc? Velké množství emailů v inboxu (doručené poště) vás obírá o čas a ztěžuje vám podnikání. Jak na to?
Proč je plný složka doručené pošty problém?
Podívejme se na několik důvodů, proč může být plný inbox problémem při podnikání:
Velké množství emailů odpoutává vaši pozornost od důležitých emailů:
\"Sakra, kde je ten e-mail od zákazníka, na který musím ještě dnes odpovědět ?!\"
Mnoho emailů v inboxu znamená, že nedokážete rychle najít ten správný email:
\"Kde je ten nový ceník, co přišel tento týden ?!\"
Po otevření pošty nevíte rychle rozlišit vyřešeny a nevyřešené emaily:
\"Odpověděl jsem už na tento email nebo ne?\"
Pokud nevíte, který email je vybaven a který ještě ne, tak si to nevědomě musíte držet v hlavě. To zbytečně zatěžuje mysl a nemůžete se plnohodnotně soustředit na práci (nebo i odpočinek.)
Jak přicházíme o čas
Prohrabávání se v množství emailů vás zpomaluje při práci a zcela zbytečně ztrácíte drahocenný podnikatelský čas. Pokud vždy po otevření emailové schránky musíte očima alespoň minutu prohlížet seznam emailů, a tuto zbytečnou činnost uděláte řekněme 10 krát za den, tak za týden se ošidíte o více než hodinu času. Za měsíc je to téměř 5 hodin absolutně neužitečného času, které byste mohli využít daleko lépe kreativní prací nebo třeba odpočinkem. Nepotěšilo by vás, kdyby vám na konci měsíce někdo daroval 5 hodin volna?
Jak na prázdný inbox? Archivujte!
Vytvořte si složky, do kterých budete třídit e-maily. Nevytvářejte zbytečně mnoho složek, protože v nich za chvíli ztratíte přehled. Doporučuji vytvořit čtyři základní složky \"akce\", \"čekám\", \"přečíst\" a \"archiv\".
Gmail (nebo i Thunderbird) má složka \"archiv\" již v sobě zabudovaný. S ním spojená funkce \"archivovat\" je mimořádně užitečná věc.
Klíčové je, abyste po přečtení e-mailu okamžitě rozhodli, co s ním uděláte:
- Pokud se dá záležitost vyřešit do dvou minut, vybavte to ihned. Odpovězte HNED TEĎ. Potom email archivujte (tj klepnutím na tlačítko ARCHIVUJ nebo jej ručně přesuňte do složky \"archiv\"). E-mail tím nevymažete, jen se přesune do archivu. Bude k dispozici, pokud ho později budete potřebovat.
- Pokud si e-mail vyžaduje vaši delší pozornost (musíte udělat cenovou nabídku, nebo si nejprve připravit podklady, abyste mohli kompetentně odpovědět), potom e-mail přesuňte do složky \"akce\". Přesunutí emailu do této složky ale neznamená, že na email zapomenete: k emailem ve složce \"akce\" se musíte pravidelně vracet - alespoň jednou denně - a věnovat se úkolům, které jste si přesunuli.Pokud pro vyřešení emailu musíte nejprve získat od někoho další informace (od kolegy, od jiné firmy) nebo vám cokoli brání v okamžité odpovědi, pak email přesuňte do složky \"čekám\". Když dostanete doplňující informace pro vyřešení problému, pak odešlete odpověď a email archivujte.
-
- Pokud dostanete dlouhý email, který si chcete přečíst, ale nemusíte na něj odpovídat (např. Článek z vašeho oblíbeného webu, informace o nových produktech a pod.), Přesuňte jej do složky \"přečíst\". Přečtete si ho později.
- Pokud se nemůžete rozhodnout, co s emailem, archivujte ho, aby zmizel z Inboxu. Nebude vás dále zatěžovat. A v případě potřeby ho najdete v archivu.
- Ve všech ostatních případech lze email klidně vymazat.
-
Publikováno: 10. 08. 2017
Kategorie: Nezařazené