Nezařazené

8 tipů, jak na efektivní home office

Pracovat z pohodlí domova může být velmi příjemné. Domácí prostředí vám umožní soustředit se na velké cíle. Ale co když se vám nedaří proniknout do pracovního „flow“? Připravili jsme pro vás několik praktických tipů a triků, díky kterým se vaše domácí kancelář stane klidnějším a produktivnějším prostorem.

1. Podkresová hudba v pozadí

Když začínáte pracovat, pusťte si hudbu, která vás nebude rušit, ale naopak vás naladí do práce. Doporučujeme hudbu bez zpěvu, která vám pomůže v koncentraci na práci. Nicméně výběr interpreta je pouze na vás!

2. Check listy

Rozdělte si úkoly ještě před tím, než se do nich pustíte. Budete mít perfektní přehled, co vás čeká a nemine. Mít přehled o úkolech je motivující a dává pocit uspokojení, což má pozitivní dopad na produktivitu!

3. Vhodné prostředí pro práci

Ideální je samostatná místnost, kde vás nikdo nebude rušit. Nezapomeňte si ji vhodně zařídit. Kromě pracovního stolu a ergonomické židle jsou „must have“ také dekorace a rostliny – nebojte se je vyskládat na parapety, pohled na ně vám vždy zlepší náladu.

Naprostou samozřejmostí by měl být dostatek přirozeného světla, případně redukce příliš intenzivních slunečních paprsků. Pomohou vám je zkrotit rolety nebo vertikální žaluzie.

4. Úkolový časovač

Existuje spousta skvělých aplikací a pomůcek pro snadné sledování času a stanovení kratších termínů. Segmentací času pro jednotlivé úlohy zajistíte, že budete dodržovat svůj plán a nestrávíte příliš mnoho času nad jedním úkolem. Opět získáte motivaci pro rychlejší a efektivnější práci.

5. Vyřešte domácí práce

Některé práce v domácnosti mohou být nezbytné. Pokud je zvládnete ještě před začátkem pracovní rutiny, pusťte se do toho! Nebudete se k nim vracet v myšlenkách a budete se moct plně soustředit na práci.

6. Ukažte ostatním svůj rozvrh

A to nejen spolupracovníkům, ale i spolubydlícím nebo rodinným příslušníkům. Díky tomu se více zavážete dodržovat svůj denní plán a ostatní se dozví, kdy jste a nejste dostupný. K tomu se váže i náš další tip: Dejte si na dveře cedulku, kdy ostatní mohou nebo nemohou vstoupit.

7. Odměňte se rozptýlením

Stejně jako v kanceláři je i doma lákavé zvednout telefon, zkontrolovat sociální sítě nebo hledat blížící se dovolenou. Možná dokonce ještě více, než když se nám někdo neustále dívá přes rameno. Jak předejít prokrastinaci? Po dokončení úlohy se odměňte malým rozptýlením. Bude se vám pracovat o moc líp.

8. Užijte si ranní rutinu

Práce z domu neznamená, že pracovní den začíná hned poté, co vylezete z postele. Vyhraďte si čas na ranní rutinu – pouze pro vás – bez pokušení zkontrolovat e-maily už během snídaně. Tím se snadno vyhnete pocitu příliš dlouhého pracovního dne a pomůže vám to také více relaxovat a jít do pracovního dne s větší vervou.

Přidat komentář

Klikněte a přidejte komentář