5 + 1 odpovědí na otázku "V čem podnikat?"

Uvažujete o podnikání, ale stále nejste rozhodnuti, v čem byste měli podnikat? Máme pro vás 5 + 1 způsobů, jak přijít na to, v čem se vám vyplatí podnikat. V čem se vyplatí podnikat? To je typická otázka všechny, kteří uvažují o podnikání. Pokud patříte mezi ty, kterým chodí po rozumu myšlenka o podnikání, a nevíte najít správné odpovědi, přečtěte si následující článek. Podíváme se na několik způsobů jak přijít na to, v čem podnikat. 1. V oblasti, ve které jste dosud pracovali Je to jeden z jednodušších způsobů, jak začít podnikat. Máte v dané oblasti potřebné zkušenosti, praxe, kontakty, renomé. Nemusíte se učit nové věci. Nevýhodou je, že vás může současný zaměstnavatel považovat za konkurenci. Někteří zaměstnavatelé zakotvují do pracovní smlouvy i podmínku, že po skončení pracovního poměru, nemůžete jistý čas podnikat v téže oblasti. Druhou nevýhodou je, že nemůžete podnikat vedle současné práci - považovalo by se to za střet zájmů. 2. V oblasti, která vás baví (hobby) Další možností jak se pustit do podnikání, je začít podnikat v oblasti, která vás baví. Tedy v něčem, co je vaším hobby. Předpokladem je, že to musíte umět prodat. Výhodou je, že budete podnikat v tom, co vás baví, o čem něco víte. To se může časem ukázat i jako nevýhoda - z vašeho hobby se stane práce a můžete být z vašeho hobby znechucený. Napište si na papír seznam všech věcí, v nichž vynikáte nebo v čem jste dobří. A popřemýšlejte nad tím, co ze seznamu by stálo za podnikání. Pokud rádi fotografujete, podívejte se, zda je ve vaší obci poptávka po fotografovi. Pokud rádi pečete, prozkoumejte okolí a zjistěte jak daleko je nejbližší cukrárna a zda by měl někdo o vaše zákusky zájem. Pokud uvažujete nad povýšením vašeho hobby na podnikání, zeptejte se sami sebe, zda máte vaše hobby natolik rádi, že ho budete provádět prakticky každodenně. Pokud například rádi vaříte, budete ochoten vařit ve velkém, každý den a pro cizí lidi? Profesionální vaření je zcela odlišné od občasného vaření pro rodinu či přátel. Nebo pokud rádi fotografujete vaši rodinu a zvířecích miláčků, fotografování cizích neposlušných dětí může být řádná fuška. 3. V oblasti, v níž se nabízejí možnosti Třetí oblastí, ve které byste mohli podnikat, jsou příležitosti na trhu. Předmět podnikání může být zcela odlišní od toho, v čem jste dosud pracovali nebo s čím máte zkušenosti. Pátrejte, po čem je na trhu poptávka, kde jsou mezery na trhu. Popřemýšlejte, jaký produkt či služba chybí na trhu vám osobně. Co jste minule chtěli koupit, ale nenašli jste žádného prodejce? Jaký zajímavý produkt jste viděli na dovolené v zahraničí a na Slovensku ho nikdo nenabízí? Jakou službu jste nedávno potřebovali, ale nenašli jste nikoho, kdo by ji ve vašem okolí nabízel? Pokud vás nic nenapadá, udělejte si průzkum mezi vaším známými či rodinou a položte jim tytéž otázky. 4. V oblasti, kde už někdo podniká Jednou z dalších možností je najít podnikání, v němž již někdo podniká a vylepšit ho. Popřemýšlejte nad tím, s jakými firmami co podnikateli jste se v poslední době setkali a co vám chybělo. Jaké služby vám chyběly? Co byste zlepšili, vylepšili, přidali, upravili nebo udělali jinak? S čím jste byli nespokojeni? 5. Koupit licenci (franchising) Pokud máte dostatečné finanční prostředky, ale nevíte si vybrat oblast podnikání, pak je tu možnost zakoupit licenci existujícího byznysu a podnikat s ní pod vlastním jménem. Říká se tomu franchising - takovýmto způsobem funguje například McDonald \'ale i mnoho jiných společností na Slovensku, v různých oblastech - od restaurací, přes automobilismus, oděvy, služby, sport, až po jazykové školy. Mnoho franšízových nabídek najdete na slovenském webu www.franchiseportal.sk. Tip: podívejte si co je franchising. Rada na závěr Pro nalezení vhodného předmětu podnikání vyzkoušejte metodu brainstormingu. Je to kreativní způsob, jehož výsledkem mohou být nejednou vynikající nápady. Základem brainstormingu je, že si na papír napíšete všechny nápady, které vás napadnou, a to bez toho, abyste jejich hodnotili (tedy žádné \"to je hovadina, to ani nebudu psát\"). Vezměte si tedy papír a pero a začněte psát řadu za řadou všechny nápady, v čem byste mohli podnikat. Napište všechno, i to co byste jindy považovali za hloupé, naivní či nesmyslné. Napište toho co nejvíce. Pak si dejte pauzu a po chvíli se vraťte k vašemu seznamu. Každý možný nápad na podnikání si zkuste vygúgliť - podívejte se, jestli už takový byznys existuje, v jakém je stavu, zda najdete mnoho firem, produktů atd. Lze takto přijdete na originální myšlenku, v čem se vyplatí podnikat. A nemusí být ani originální - stačí když ji zrealizujete lépe než ostatní.

Publikováno: 20. 11. 2017

Kategorie: Nezařazené

Autor: Denisa Vodenková